Bitter Anikó 2016.01.17. 10:26

Hópelyhek

Végre elkészültek a hópelyheim! Azt mar csak csendben mondom, hogy két év késéssel készítettem el a szívem vágyait

horgolt_hopehely04.jpg

A hópehely horgolása nagy mumus volt számomra, mivel vékony fonalat kell használni, hogy szép legyen a végeredmény. Talán ezért is halogattam ilyen sokáig az elkészítést. Na de végre neki álltam a magam óvatos módján. Találtam egy szép, nem túl vékony pamutfonalat, amelybe ezüst színű szál volt sodorva. Tesztelgettem, hogy milyen tűvel horgolható. Első próbálkozásaimat egy 3 mm-es tűvel készítettem, a végeredménnyel elégedett voltam. A nagy hibát ott követtem el, hogy nem keményítettem ki az első pár darabot. A kisebb hibám pedig az volt, hogy szinte mindegyik darabnál kihagytam 1-1 lépést, ezért nem lettek szép egységes hópelyheim. Azt hittem, nem is kell már másik horgolótűvel próbálgatnom, de keményítésnél kiderült, hogy túl nagy volt a tű, így nagyon elnagyolt, és darabos lett az addig elkészített összes hópehely. 

Ezek az első kísérleteim.

horgolt-hopehely05.jpg

Ezekhez a hópelyhekhez angolul találhattok itt egy videót.

Következő próbálkozásom már egy egyszerűbb, kisebb darab volt, amelyet 3 és 2,5 mm-es horgolótűvel is elkészítettem. A végeredményen látszik, hogy a kisebb tűvel a kikeményített hópehely sokkal szebb lett. Végre megtaláltam a megfelelő tűt a választott fonalamhoz. így már nyugodt szívvel csaptam bele a lecsóba.

horgolt_hopehely05.jpg

A kisebb hópehely leírását itt találjátok, szintén angolul.

Ezt a szépséges darabot a 100 horgolt hópehely c. könyvemben találtam, a kezdőknek szánt részben. Bátran neki is láttam, és egy kis módosítással (az első körben erp helyett krp-t horgoltam) láthatjátok a végeredményt.

horgolt_hopehely06.jpg

A következő hópelyhet tulajdonképpen már kérésre készítettem karácsony előtt pár nappal. A horgolása már egyáltalán nem okozott gondot, megtaláltam a számomra legjobb módot, hogy megfelelő végeredménnyel készíthessem el hópelyheimet. Ebbe a szépséges pehelybe én is beleszerettem, így nekem is jutott 1-2 darab belőle.

horgolt-hopehely-01.jpg

Ennek a hópehelynek a magyar leírását itt talalhatjátok,

Nagyon boldog voltam, mikor minden hópehellyel elkészültem, el is raktam őket egy kis dobozba, hogy 24-ig ne történjen bajuk. A karácsonyi nagy hajrában annyira igyekeztem, hogy minden, amennyire egy 7 hónapos baba mellett lehet, tökéletes legyen, hogy a hópelyhek teljesen elfelejtődtek. Csak 26-án jutott eszembe, hogy a karácsonyfa díszítésénél a legfontosabb díszek lemaradtak. Mondanom sem kell, hogy meglehetősen elszontyolodtam. Csak az vigasztalt, hogy azért egy másik fán, a kérésre horgolt hópelyhek ott csüngenek az ágakon, valamint külföldre költözött barátok is megkapták a hópelyhekkel díszített egyedi képeslapjaimat.

horgolt-hopehely-karacsonyi-kepeslap.jpg

A tanulságot levontam, már augusztusban elkezdem a következő karácsnyra szánt díszek horgolását, es nem őrzöm féltett kincsként. Remélem decemberben megmutathatom karácsonyfánkat a horgolt díszeimmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://horgomania.blog.hu/api/trackback/id/tr798172534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása